Culture &

Nu sitter jag här och tänker på hur jag kommer att ha de där nere, de så himla annorlunda om man jämför mot sverige. Alla människor där är så varma-jordnära-öppna och trevliga och Rak på sak, här tar de tid att lära känna en person och att bara heja på någon här så är man
" Awkward " 
Jag kommer aldrig glömma en morgon vid 8 tiden så sitter jag och väntar på bussen, de iskallt och alla ser så deppiga ut sen helt från ingenstans kommer de en utländsk man som cyklar förbi och långt ifrån kunde man höra han sjunga en låt på hans språk och han hade ett stort leende och sjöng för alla och bara sket i vad alla skulle tyckta och cyklade förbi oss, fan vad jag skratta för mig själv, han hade gjort min dag och varje gång jag tänker på de så ler jag stort. Sånna människor måste de finnas fler utav :) haha.

Kulturen där är så himla härlig, i botswana har vi så många fester där familjer,grannar och vem som helst får komma och vara med de alltid så kul mest för att jag älskar mat och man lagar alltid mat när man är på fest, afrikansk musik gör så att alla börjar dansa och skakar på rumpan, Vuxna och barn dansar ....här är det ingen som är blyg.

Jag har inte varit där på 10 år så mycket har ändrats så jag kan inte säga så mycket mer. En sak som ska bli kul är att åka taxi de skit billigt och kallas KOMBI de mini bussar som man åker med och de alltid fullproppad i varje kombi och jävlar vad dom kan köra så de ska bli skoj att få åka i en sån var skit längesen. Tänkte  också besöka plasten där dom spelade in filmen " The No.1 Ladies detective agency " .

Har lagt upp två videos lyssna & Kolla och Njuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut

Så mina damer och herrar här har vi Mingo - Tshaba Tsotsi
lite för smak på musiken.
 
Countdown 7 dagar kvar

 


Kommentarer
Postat av: natalia

Om det är någon som förstår dig så är det jag. iaf om hur ivrig man blir över att få åka till sitt land och bara få vara med människor som e varma och öppna, uppleva något nytt något kul och spännande. Men såklart vara mer försiktigt ;) Kommer sakna dej, men jag vet att du kmr ha de grymt kul där så e fett glad för din skull :)



Kul att du skaffat blogg förresten, ska läsa den nu hihi puss :)

2009-10-07 @ 20:49:26
URL: http://[email protected]
Postat av: Jennifer

Oh jag vet att du förstår, för att du ska själv åka till Chile snart och få gö de du vill. Du är underbar Nattis vill bara säga de, Jag kommer sakna dig så mkt också ..du får följa min blogg så får du också skriva om din resa. Puss

2009-10-07 @ 21:21:40
Postat av: Moo !

Ohhh, Jag tror jag såg dig i videon:P haha !!!

2009-10-07 @ 22:30:28
Postat av: Jennifer

Haha Jasså Moo de kanske var jag ;)

2009-10-07 @ 22:33:43
Postat av: Paauulinee

fin blogg du har! måste bara säga att dem låtarna var grymt bra!! vad kommer du ifrån?:D

Jag är i alla fall också mulatt;)!

2009-11-01 @ 15:57:37
URL: http://paauulinee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0