My African Diary

Måste börja tänka på vad jag ska ha med mig ...


Nu måste jag börja tänka på vad jag ska ha med mig på resan och de alltid kul att packa men faan jag tycker de as drygt nu. För jag vet inte vad jag ska ta med mig och man får ju inte ta med sig så mycket, vill såklart ta med mig hela min Garderob & mina skoor men det går ej. Nu måste jag börja ta allt serisöt för jag kan fortfarande inte tro att jag ska åka haha så mamma har tjatat på mig att börja packa redan för 1 månad sen men jag kommer nog göra det dagen innan vi åker sååå typiskt mig. 

Jag har tappat bort min kamera så de paniiik just nu, jag måste såklart fixa en kamera innan vi drar annars kommer ni inte få se bilder när jag klappar alla lejon & små söta apor. Sen måste jag fixa en såndär reseuttag så jag kan ladda min dator och min kamera. Kan någon låna ut en kamera till mig så vore allting perfekt ??? (a)

Tiden går så fort imorgon åker min syster iväg och hon är super glad och längtar dit ner, hon kommer få åka till afrika före mig och 1 vecka ska hon softa i Capetown och bada i havet & ligga i den mjuka stranden. Jag känner inget nu men jag vet att när det är 2 dagar kvar så kommer jag inte kunna sova under den sista kvällen för jag kommer vara så himla nervös.

Det är äntligen min tid att åka, varje år så ser jag folk som åker till Arlanda och flyger iväg och jag står där och undrar när jag ska få åka och när jag ska få flyga över Medelhavet, och mina damer och herrar nu är det min tid att få flyga hela vägen ner till Afrika Jihaaaaaaaaaaa
The Adventureeee is waiting for me

Ni kanske vill veta mer om Botswana,vart det ligger och vad som egentligen finns där, ni ska få se videos och lite annat så ni vet vad jag pratar om och vad ni kan förvänta er. De så spännande och har aldrig kännt så här på jätte länge, blogga är egentligen inte min grej men när jag har ett mål och någonting att skriva om så rullar min hjärna på och massa intressanta ideér och tankar bara kommer ut. Nu innan jag ska åker har jag bara lyssnat på massa African music och har börjar prata mitt språk för de måste jag komma in i annars kommer det bli pinsamt, men jag kommer skriva mer om språket, musiken & Culturen-Bushmens och om den kända boken
"The No.1 Ladies Detective Agency" som utspelas i Botswana, mer kommer i nästa inlägg....

Countdown 8 dagar kvar
Capetown - Sydafrika


  







Kommentarer
Postat av: Lilja

De låter så himla kul och intressant. Vill veta mer om din resa fortsätt så tjejen. :O

2009-10-06 @ 22:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0